Turisthotellvegen 6
Lillehammer

Informasjon

Vi i Opplandene veterinærforening er glade for å igjen kunne invitere til en innholdsrik kurshelg på Lillehammer.

Programmet er nå klart, og påmeldingen åpnet (bruk linken litt lenger ned)!

23.- 24. september 2022 samles vi på Scandic Lillehammer hotel.

Vi starter med lunsj fredag 23. september, før det avholdes parallelle forelesninger på produksjonsdyr og smådyr. I pausene er det felles mingleområde med sponsorstands. I løpet av ettermiddagen blir det årsmøte i OVF og et felles foredrag/operasang med økobonde Petter Simonsen!

Vi anbefaler overnatting på kurshotellet Scandic Lillehammer hotel, spesialpris for oss, (enkeltrom 1 240 kr/dobbeltrom 1 440 kr). Booking gjøres av den enkelte direkte til hotellet på denne nettsiden

• Velg Scandic Lillehammer Hotel og ønsket lengde på opphold i tidsrommet 22. -24.  september 2022
  • Velg antall personer per rom
  • Trykk på bookingkode og legg inn følgende kode: BOPP220922
  • Dere vil få opp tilgjengelige romtyper og avtalepris på rommene som reserveres med kredittkortgaranti på bestillingen.

Rommene ligger tilgjengelig for bestilling frem til 7. september 2022 og bestilte rom kan kanselleres fritt frem til 14. september 2022.

Ønsker dere å ankomme onsdag eller bo til søndag finner dere de beste prisene på hotellets nettsider. Bookingkoden gjelder ikke for disse nettene. Dyr kan tas med på hotellet. Gjør romreservasjonen først og ta deretter kontakt med hotellet for å høre om det er ledig kapasitet på rom som tillater dyr. Tillegg for dyr på rom kr. 200 per natt.

Det er valgfritt hvilke forelesninger man deltar på, men vi ønsker en pekepinn på hovedinteressefelt ved påmelding. Alle vil få tilgang til forelesningsnotatene både for stordyr og smådyr uansett.

Faglig nivå vil tilpasses førstelinjepraksis, og vil være klinisk rettet. Kurset er åpent for alle, uansett medlemskap i Veterinærforeningen eller ikke!

Årsmøtet og kveldsforedraget fredag kveld vil være gratis, og åpent for alle OVF-medlemmer uansett om de er påmeldt resten av kurshelgen. Vi ønsker uansett påmelding til rboc@online.no for de som kun kommer på årsmøtet.

Vi vil allerede nå rette en stor takk til alle sponsorene som gjør de lave kursprisene mulig! De vil alle stille med stands på kurset, og bidra med kunnskap innen sine felter. Benytt anledningen til å få svar på alle spørsmål om deres produkter!

Alle henvendelser kan rettes til kurskomiteen, på OVFmedlemmer@gmail.com.

Følg oss gjerne på facebook, OVF; Opplandene veterinærforening der legges oppdateringer ut fortløpende.

Vel møtt i september!

Program

Det blir kurs med tema haltheter, både for smådyr og stordyr. Forelesere og temaer blir som følger:

Stordyr
  • Klauvrelaterte haltheter, ved Ragnhild Kulbrandstad Stene
  • Hovrelaterte haltheter, ved Tone Wien
  • Oppdatering om Mycoplasma bovis, ved Lise Marie Ånestad
Smådyr
  • Forbeinshaltheter, bakbeinshaltheter og frakturer, ved diplomat Elena Moldal.
  • Røntgen, sårbehandling, bandasjering, "ortopedi møter indremedisin/nevrologi/onkologi", ved diplomatkandidat Eirik Kvale.

Priser og betingelser

Kursavgifter (medlem/ikke-medlem av Veterinærforeningen):

2 dager (inkl. 2 lunsjer og festmiddag): 2 500/ 3 800 kr

1 dag (inkl. 1 lunsj og festmiddag): 2 100/ 2 600 kr

1 dag (inkl. 1 lunsj): 1 500/ 2 000 kr

Kun festmiddag 1 100/ 1 200 kr

Gjelder påmeldte frem til 29. juli 2022, etter det kommer et tillegg på alle prisene på 300 kr.

Påmeldingsfrist: 26. august 2022.

Betaling: I år sender vi ut faktura ca. 3 uker før kursstart, husk å sjekke søppelpost om du ikke mottar noen.

Er du ikke medlem av Veterinærforeningen, benytt anledningen til å melde deg inn.

Påmeldingsfrist