Samle alt med enkle steg
Fra 1. januar har foreningsmedlemmer attraktive fordeler i Handelsbanken. Slik samler du alt på ett sted.
Handelsbankens mest fornøyde kunder er de som har samlet alt på ett sted. Med disse stegene blir det litt enklere:
- Når du er blitt kunde, er det viktig at du noterer deg det nye kontonummeret ditt og melder fra til arbeidsgiver om at du ønsker å endre lønnskontoen din til den nye kontoen i Handelsbanken. Dette må være på plass for å få de gode medlemsbetingelsene.
- Last ned mobilbanken fra App Store eller Google Play og gjør deg kjent med den. Her kan du enkelt bestille bankkort.
- Kortet kommer i posten etter cirka en uke. Har du en iPhone kan du aktivere kortene dine digitalt, slik at du kan ta dem i bruk med Apple Pay mens du venter på det fysiske kortet i posten. Du finner også en digital versjon av kortene dine i mobilbanken- eller nettbanken som kan benyttes til å betale på nett og i apper.
- Flytt AvtaleGiroene. Dette har vi en enkel løsning for under «Betale og overføre» i nettbanken.
- Samle sparingen på ett sted ved å flytte over innskudd, BSU og annen sparing fra tidligere banker. En sparekonto har allerede blitt opprettet for deg, men du kan opprette flere hvis du vil.
Det er mange foreningsmedlemmer som flytter boliglånet sitt til Handelsbanken nå. Det kan derfor bli noe behandlingstid. Vi vil forsøke å hjelpe deg så raskt vi kan. Om noe haster, kan du ringe oss på 23 04 50 00, så hjelper vi deg.
Pass på følgende:
Ønsker du å avslutte ditt tidligere bankforhold, er det viktig at du bestiller og mottar ny BankID fra Handelsbanken før du gjør dette. Om ikke, kan du risikere å stå uten BankID en periode. Du kan bestille ny BankID gjennom nettbanken vår. Når det er gjort, vil du bli bedt om å legitimere deg med pass på nærmeste Handelsbanken-kontor. Når du har fått ny BankID fra Handelsbanken, kan du avslutte tidligere bankforhold.
Har du samboer/ektefelle? Det kan være lurt å samle familieøkonomien i samme bank. Medlemsbetingelsene gjelder også for samboer eller ektefelle.
Har du barn? Ta dem med til et av bankkontorene når du skal legitimere deg, så hjelper vi deg med alt de trenger i banken i samme slengen.
Trenger du hjelp? Foreningsmedlemmer har egen kundestøtte. Ring oss på 23 04 50 00 så hjelper vi deg.